Lovitură pentru Vodafone: mare atenție la factură să nu pătești la fel. Clientul primește daune acum

de: Andrei Simion
10 11. 2020

Clienții marilor operatori telecom de la noi din țară, așa cum e Vodafone, se simt deseori țepuiți sau înșelați, dar puțini merg în instanță. Cineva, însă, a făcut-o și a obținut câștig de cauză în plină instanță.

Vodafone a fost dată în judecată de un client care a acuzat că pe numele său au fost emise mai multe facturi care n-aveau nicio legătură cu serviciile primite. Un client din Focșani s-a adresat instanței pe motiv că acele facturi au fost emise de operator în baza unui contract întocmit cu datele dintr-un act de identitate expirat.

Procesul s-a desfășurat la Judecătoria Focșani, iar clientul a avut câștig de cauză în primă instanță. Decizia poate fi atacată cu recurs.

De ce trebuie Vodafone să plătească daune morale

Clientul le-a spus judecătorilor că, în perioada noiembrie – decembrie 2017, ar fi primit din partea Vodafone România o notificare privind faptul că ar avea debite neachitate în baza unor facturi emise pentru două numere de telefon, scrie profit.ro.

Mai mult, a susținut că datele provind dintr-un buletin expirat și că semnătura nu-i aparține.

Motivarea judecătorilor e simplă: au ajuns la concluzia că respectiva persoană are dreptate și a obligat Vodafone la plata unor cheltuieli de judecată de aproximativ 1.000 de lei. De asemenea, valoarea daunelor morale a fost stabilită la aproximativ 3.000 de lei.

„A mai arătat că a formulat plângere penală adresată Parchetului de pe lângă Judecătoria Focșani, că Vodafone România nu a vrut să verifice situația relevată și, mai mult, a fost notificată că ar datora suma de 3.231,36 lei. A mai aratat că documentul este nul absolut cât timp nu a semnat acest contract, iar datele din contract, atât cât a putut observa, sunt dintr- un act de identitate ce era expirat anterior încheierii contractului, că la data de 26.03.2012 a schimbat actul de identitate, că la încheierea contractului nu a existat consimțământul său exprimat în condițiile articolului 1.204 Cod Civil. A mai arătat că pentru disconfortul creat, pentru stresul și umilința de a merge la agenție și a arăta că nu datorează aceste sume, nefiind persoana care a încheiat actul în cauză și deci nici beneficiara serviciilor aferente acestui contract, pentru batjocura la care a fost supusă, în condițiile în care Vodafone România nici nu a verificat cele reclamate, ci a preferat să notifice cu privire la plata unui pretins debit în sumă de 3.231, 36 lei, cu amenințări potrivit cărora, dacă nu achită, urma să suporte și cheltuieli de judecată și cheltuieli cu executarea silită a hotărârii judecătorești”, se arată în motivare.

Vodafone a detaliat și contractul cu privina – e vorba de un contract pentru un abonament Vodafone Red Red 15 și pentru cumpărarea unui telefon Samsung Galaxy J3 2017 cu plata în rate. Al doilea contract a vizat un abonament Vodafone Red 18 și pentru cumpărarea unui telefon Samsung Galaxy J3 la preț promoțional. Operatorul și-a recunoscut vinovăția în instanță.